pedagogové

Ukaž dětem jejich cestu...
Mirka Adamcová

Ideální věci neexistují. Ano, školství bylo plné a nejspíš stále je plné vnější motivace. Každá změna má tendenci přejít k opačnému extrému. Ale to bych nerada. Nerada bych říkala, že plně využíváme vnější motivaci, i když je to pravda o mnoho více, než u státních škol.

Rytíři kulatého stolu
Mirka Adamcová

Kulatý stůl je stůl  kruhového tvaru. Protože u kulatého stolu neexistuje žádné privilegované místo, nikdo není první ani poslední. O kulatém stole píše již středověká legenda o králi Artušovi, který shromáždil všech 120 vynikajících  rytířů na obranu Británie a později kulatý stůl přenesl na hrad Kamelot.

Jak budou děti zvládat emoce?

To, jak děti zvládnou svoje emoce při svém dětském životě, je rozhodující pro jejich budoucí celoživotní úspěch. Incidenty mezi dětmi z hněvu, beznaděje a nenávisti ve školách po celém světě rostou alarmujícím tempem. Ačkoli většina incidentů není často ani zveřejněna, je jasné, že velká část dětí si s takovými situacemi neví rady.Výzkumy amerických psychlogů Dillard 2018 ukazují na vzrůstající úzkost a depresi u dětí, ale nejsou vyloučené ani myšlenky na sebevraždu. 

 

Šimon Plašil
Učitelé odpovídají na otázku: Co pozitivního Vám přinesla učení v době koronavirové krize.

Na ilustračním obrázku je na počítači vyfocen autor článku, jak vyučuje on line dějepis. 

Divadelní představení Kolísko
hrají žáci Heřmánek Praha

podle předlohy Václava Čtvrtka - knihy Podivuhodná dobrodružství bývalého piráta Kolíska zpracovala dramatugicky a režijně MIrka Adamcové, písně složil a upravil a korepetie Pavel Pernica, na dramaturgii se podíleli všichni zúčastnění herci. Velký dík patří také pomoci při nacvičení Honzovi  Ševčíkovi a Olgy Černé. Poděkování patří všem dětským hercům jejich opravdovosti, přirozenosti a odvaze a touze si věci užít. 

Škola v době koronaviru
Dějepis - Mirka Adamcová

Milulý týden jsem učila celou třídu, všech 12 Surikat. Na naší škole je obvyklou metodou práce to, že každý žák je do práce zapojen a pracuje na učení samostatně a snažíme se využívat čas každého žáka co nejvíce. Vyučování předchozí týden bylo nepříjemné v tom, že nejspíš schopnost pozornosti nakazila počítače a žáci se odpojovali.

Tomáš Hora
Učitelé odpovídají na otázku: Co pozitivního Vám přinesla učení v době koronavirové krize.

Tomáš učí 8. třídu a to je o mnoho jiná situace, než všichni ostatní. Jsou to zdatní počítačoví experti. 

Pavel Pernica
Jak jsem prožil karanténu

Pavel Pernica je dobrá duše a náš učitel hudby, který učil hudební výchovu on line. 

Renata Hajníková
Co pozitivního mi přinesla výuka v pandemii koronaviru?

Renata je výtečná učitelka v první a druhém trojročí, popisuje svoji výuku on line. 

Pavel Pernica
Papoušci v Heřmánku

Pavel Pernica, učitel hudební výchovy se v koronavirové epidemii staral o papoušky. Druhý den po zavření školy, jsme měli poradu a třetí den jsem spouštěli vyučování on line. A ten den jsme s Mílou Proškovou hledali na místo zásob budky pro papoušky, aby mohli zahnízdit. Podařilo se nám je sehnat. Doufám, že ji papouškům se podařilo zahnízdit.

11.08.2019
Léto s Jiráskem

Nikdy nemám čas pořádně uklidit knihovnu. Naladila jsem na svém mobilu četbu na pokračování a využila čas na celou Filozofskou historii. A nedávno jsem zase uklízela při F. L. Věkovi, z knihobudky jsem si odnesla Temno.

V divadle na Kytici
Šimon Plašil

Autor: Mgr. Šimon Plašil

Říjnová návštěva divadla na dramatizaci Erbenovy Kytice.

Škola za časů epidemie koronaviru
Škola za časů epidemie koronaviru - úterý 16.20

Zážitků na počátku epidemie bylo tolik, že jsem si myslela, že bych je měla napsat. Všechny žáky z našeho trojročí vedeme k psaní deníky a užila jsem je hledat emoce, zvláště ty pozitivní. Ale dneska mám radost a tak jsem opravdu po 14 dnech začala psát.

06.12.2019
Rodiče a naše škola

Rodiče se seznamují s naší školou různě, nejčastěji o nás slyší a nebo si přečtou na síti. Pak rodiče přicházejí do školy, aby si ji prohlédli a promluvili si o svých přáních a o tom, co od školy očekávají.

 

27.04.2019
Neustále třídíme

Sleduji každý den v hodinách českého jazyka chlapce a dívky ze Stopařů při práci. Nejsem pozorovatel, jsem učitelka, ale také ten, kdo sleduje, jak třída pracuje, a jsem v naprostém úžasu, jak práce funguje. 

Skupina
 
 
Vyhledávání článků