Ztracený poklad na Křivoklátě
Magdalena Přibíková

"Aničko, dnes jedeš za babičkou a dědou do Křivoklátu." řekla maminka. "Mami, bude tam Eliška?" ­­ zeptala se Anička. "Bude, nemusíš se bát." odpověděla maminka. "Aničko, vlak pojede za jednu hodinu!" vykřikl tatínek. "Tak ihned vyrazíme, aby tem vlak neujel!" řekla Anička. Anička s rodiči jela autem na nádraží. A když dojeli na nádraží,  tak byl vlak připraven k odjezdu. Anička se vesele loučila, až z toho maminka brečela a bála se, aby se jí něco nestalo.

Tajemná díra
Michal Kalina

Dojeli jsme na do vesnice a pak jsme stoupli nahoru na hrad Křivoklát. Po cestě do kopce, těsně u hradu si Martin všiml nějaké neobvyklé díry vedle silnice. Ukázal na ni a zeptal se Kuby: "Nevíš, co je to za díru?" Kuba odpověděl: Nevšímej si toho a pojď dál."

Divadelní představení Kolísko
hrají žáci Heřmánek Praha

podle předlohy Václava Čtvrtka - knihy Podivuhodná dobrodružství bývalého piráta Kolíska zpracovala dramatugicky a režijně MIrka Adamcové, písně složil a upravil a korepetie Pavel Pernica, na dramaturgii se podíleli všichni zúčastnění herci. Velký dík patří také pomoci při nacvičení Honzovi  Ševčíkovi a Olgy Černé. Poděkování patří všem dětským hercům jejich opravdovosti, přirozenosti a odvaze a touze si věci užít.

Klárka Opočenská - Závody v Anglii

Sára je členkou týmu synchronizovaného bruslení Ice Mouses, který má zítra
závodit na mistrovství světa v Anglii. Celý tým vstával brzy ráno kvůli tomu, aby stihli
autobus a letadlo, které odlétalo v 8:00 hod.

Válka - Martin Skondrojanis

Jednoho dne se sešli bohové na Olympu. Zeus prohlásil že by měly být poměřené síly lidstva a bohů. S tímto návrhem nesouhlasila spousta ostatních bohů, ale přišli s jiným návrhem.

Autor: MxVdEm
DIMENZE 1.Díl

Dobrý den já jsem Max, vítejte u mého příběhu. Začneme první školním dnem. Já samozřejmě se netěším do školy, ale první den není tak špatný jako ty ostatní. Jdu svojí obvyklou cestou, a prozpěvuji si muziku, která mi buší do sluchátek. Pokud si myslíte, že tento den bude krásný a tak dále, tak se mýlíte.

Jakub Zítko
Minecraft

V roce 2018 v listopadu bylo Honzovi dvanáct let. A dostal nový iPhone, ten večer byl strašně nadšený. A stáhnul si na něj hry a jedna z nich byla Minecraft. O pár týdnů později šel ze školy domů, a povídal si s kamarády a oni říkaly jestli nechce jít do KFC nebo McDonald's.

Johana Faltýnková
Poklad, Pomsta je sladká a Vlkodlak

Text obsahuje tři na sebe navazující příběhy Johany Faltýnkové Poklad, Pomsta je sladká a Vlkodlak.

Mobil

Alternativní název - Začarovaný mobil

Emma Adamcová
Oprátka a mord

Oprátka a mord je povídka na pokračování. Zatím je zveřejněna první část, ve které nás mladá spisovatelka z šesté třídy obratně seznamuje s tragickou událostí hlavní hrdinky.

Jake R. Craige
Norská povídka

Vyjímečná povídka, která vychází z četby norských pověstí a bájí. Autor se lépe vyjadřuje v anglickém jazyce, napsat povídku v českém jazyce je pro autora vstup do dvojjazyčné publikace.

Johanka Krauzová
Závod

Drobná povídka inspirovaná dojmem z filmu Rychle a zběsile.

Martin
Mogo a vánoce

Jistý člověk jménem Mogo považoval Vánoce za zcela bezvýznamný svátek. Večer 24. prosince měl za nejsmutnější v roce, protože různí lidé si tehdy uvědomují, jak osamělí jsou. Nebo si připomínají milovanou osobu, která toho roku zemřela.

Vánoční sen

Vánoce, to je den kdy by měla být rodina spolu, ale když máte rozvedené rodiče tak to moc nejde. Většina dětí, kteří mají rozvedené rodiče by řekli, že je to nevýhoda, ale to není můj případ, já na to mám úplně jiný názor. Třeba mít rozvedené rodiče, máte víc dárků. Když se mi na Vánoce rozbil telefon a nešlo s ním vůbec nic dělat, tak jsem díky tomu, že mám rozvedené rodiče, mi dokázali poskládat finance na úplně nový telefon.

Johana Krauzová
Ztracené dárky

Byl  23. prosinec, okolo 12 hodiny odpoledne. A já jsem si popíjela svou horkou čokoládu.

Málem jsem ji na sebe vylila, no jo, jsem prostě šikovná.

Až do té chvíle kdy jsem si uvědomila, kam jsem sakra dala ty dárky!?

Jakub Zítko
Pierrovy opožděné vánoce v Paříži

Byl pátek, 29.března 2019, a já šel na Champs-Élysées koupit dárky pro Pierra, který měl narozeniny v sobotu dalšího dne, k Vánocům nedostal žádné dárky a mně ho bylo líto.

Božena K. Němcová ze Surikat
Vánoce a Silvestr

Dnes je Štědrý den, den který mám nejraději  z celého roku. Všichni se sejdou.Vždy kolem jedenácté vyrážíme z našeho baráku. Tatínek připravuje štědrovečerní večeři a k tomu si dává  si vánoční edici piva .Vždy vypije alespoň tři až čtyři plechovky.

19.6.2023
Praxe Emma

Praxi v mé 9. třídě v roce 2023 jsem strávila v kanceláři Heřmánek Praha základní školy a Gymnázia. Je to soukromá montessori škola s rodinnou tradicí a křesťanským zázemím.